Odchudzanie a owoce i warzywa, których unikać?

Zbliża się koniec roku 2020. Przed nami rok 2021, a wraz z jego rozpoczęciem zaczniemy snuć postanowienia. Najbardziej popularnym z nich jest osiągnięcie wymarzonej wagi. By to osiągnąć niezbędna jest właściwa dieta. Zastanawiamy się co jeść, aby waga zaczęła spadać. Świetnym wyjściem wydaje się dieta obfitująca w owoce i warzywa.

Dieta bogata w owoce

Wybierając produkty do swojego jadłospisu, kierujemy się kilkoma kryteriami. Najlepiej, by były to artykuły zdrowe, nieprzetworzone i oczywiście niskokaloryczne. Takimi wydają się być właśnie owoce. Jest jednak wielu przeciwników stosowania owoców podczas odchudzania. Owoce są na pewno zdrowe, posiadają składniki odżywcze i witaminy. Są też nieprzetworzone i zawierają stosunkowo niewiele kalorii w porównaniu do innych produktów. Z pewnością odchudzając się lepiej będzie zjeść na drugie śniadanie banan lub jabłko, zamiast bułki ze smażonym mięsem. Wielu dietetyków zaleca jednak spożywanie owoców tylko raz dziennie i to w godzinach porannych. Głównym tego powodem jest fakt, iż owoce posiadają cukier zwany fruktozą, co nie sprzyja diecie odchudzającej. Warto jednak zaznaczyć, że przeciwników teorii ograniczania owoców na diecie jest prawie tak wielu jak jej zwolenników. W odchudzaniu najważniejszy jest ujemny bilans kaloryczny, a wybieranie owoców wydaje się i tak lepszym rozwiązaniem niż spożywanie niezdrowych przekąsek.

Dieta bogata w warzywa

Nieco inaczej sprawa wygląda z warzywami. Wszyscy zgodnie przyznają, że dieta odchudzająca powinna być bogata w warzywa. Im więcej, tym lepiej. Warzywa są doskonałym źródłem witamin i minerałów, są zdrowe i idealne w walce z nadwagą. Spożywając dużą porcję warzyw, możemy się najeść, jednocześnie nie dostarczając zbyt wielu kalorii. To doskonałe rozwiązanie. Czy jednak wszystkie warzywa są tak samo dobre w walce ze zbędnymi kilogramami? Jakie warzywa spożywać odchudzając się? Których unikać? 

Owoce i warzywa idealne w odchudzaniu

Warto zdać sobie sprawę z tego, że jedne warzywa mają mniej, a inne więcej kalorii. Podobnie ma się sprawa z owocami. Wśród nich także znajdziemy te mniej i te bardziej kaloryczne, których lepiej unikać. Które owoce i warzywa spożywać zatem na diecie? Wśród owoców warto wymienić: jabłka, grejpfruty, pomarańcze, mandarynki, truskawki, maliny, czarną porzeczkę, arbuz, brzoskwinię i kiwi. Sporo kalorii ma natomiast banan i awokado. Warzywa świetne dla odchudzających się to natomiast: fasolka szparagowa, marchew, ogórek, kapusta, kalafior, cukinia, burak, pomidor i karczochy. Nie sposób nie wspomnieć też o sałacie zielonej, lodowej, rukoli, roszponce, jarmużu czy szpinaku. 

Owoce i warzywa są dobrymi produktami w odchudzaniu. Jedne i drugie są zdrowe i posiadają wiele dobroczynnych składników, które pozytywnie wpłyną na nasze ciało. Zawierają witaminy, mikroelementy i błonnik, tak ważny w trawieniu. Wybierając owoce i warzywa do diety warto kierować się ich kaloryką. Ważne są też jednak nasze własne preferencje smakowe, aby dieta była dla nas przyjemnym przyzwyczajeniem, a nie przykrym obowiązkiem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *