Jakie hantle i sztangę kupić? Poradnik dla początkujących

Nie każdy z nas ma czas i ochotę, uczęszczać na siłownię kilka razy w tygodniu. Nie każdy z nas czuje się komfortowo w przepełnionej sali treningowej. Jednak każdy z nas szuka sposobu na zachowanie smukłej i zdrowej sylwetki. Okazuje się, że dostępne są sprzęty, pozwolą nam przenieść chociażby część siłowni, w zacisze naszego domu. Jakie więc hantle i sztangę kupić dla początkujących?.

Jakie hantle kupić?

Jako początkujący i dopiero wchodzący w świat treningowy, stajemy przed ważnym wyborem zakupu pierwszych hantli. Po pierwsze więc, musimy się zdecydować jaki rodzaj treningu będziemy wykonywać, czy szukamy hantli do treningu siłowego, czy bardziej skupimy się na aerobowym?. Bez względu na to, początkującym zalecane są lekkie hantle. Najrozsądniej jej więc kupić zestaw, do którego wraz z czasem możemy dokładać talerze obciążnikowe. Dajmy więc mięśniom czas, na przyzwyczajenie się do obciążeń i ćwiczeń. Na pierwszym trenignu, nie ma sensu się zbytnio forsować. Początkujący powinni zacząć od hantli o wadze od 0,5 kg do 1 kg.

Jaką sztangę kupić?

Zakup sztangi jest absolutnym minimum, by odpowiednio wyposażyć domową siłownie. Sztanga zwykle składa się z trzech elementów:

  • gryfu
  • obciążników
  • zacisków

Jak widać więc jej budowa jest prosta. Jaka zatem będzie odpowiednia dla początkującego?. Na sam początek warto zdecydować się na gryf prosty, daje on możliwości ćwiczenia nie tylko klatki piersiowej, ale także bicepsów i tricepsów, przy wykonywaniu odpowiednich ćwiczeń. Do niego warto dobrać obciążniki, jednak na początek nie powinno być to więcej niż 5 kg na każdą ze stron. Wraz z upływem czasu, jak mięśnie zaczną przyzwyczajać się do obciążeń, możemy ten parametr stopniowo zwiększać. Warto także zaopatrzyć się w dwa rodzaje gryfu, o mniejszej i większej średnicy. Ma to istotny wpływ na jego wytrzymałość i dopuszczalne obciążenie. Gryfy należą do jednych z tańszych sprzętów.

Jakie hantle i sztangę kupić?- wskazówki dla kupującego

Zarówno przy wyborze hantli czy sztangi powinniśmy:

  • wykonać kilka lub kilkanaście powtórzeń najprostszego ćwiczenia. Dzięki temu przekonamy się czy dany model jest dla nas odpowiedni, a także czy jego waga sprosta naszym oczekiwaniom. Zarówno w przypadku hantli jak i sztangi, lżejszy sprzęt i więcej powtórzeń, zwiększy naszą wytrzymałość, natomiast cięższy sprzęt, zwiększy siłę.
  • wypróbować różnych obciążników do sztangi i hantli o różnej wadze, być może zestawy będą bardziej opłacalną inwestycją.
  • przeczytać opinie innych użytkowników na forach i portalach społecznościowych, by zasięgnąć obiektywnej opinii.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *