Jak ułożyć plan treningowy? Poradnik krok po kroku

Trening źródłem dobrego samopoczucia

Aktywność fizyczna na codzień okazuje się być bardzo ważnym elementem większości osób, zaangażowanych w dbanie o formę. Takie „skutki uboczne” jak wyrzeźbiona sylwetka, nawet w niektórych przypadkach schodzi na drugi plan, myśląc, ile dobrego trening może wnieść w nasze życie. Niejeden raz z pewnością spotkałeś się z opiniami osób, które już bez treningu nie wyobrażają sobie poranków czy wieczorów. No właśnie. Kiedy jest najlepszy czas na to? W dobie dzisiejszych czasów coraz trudniej o wolną chwilę, jeśli jeszcze dodatkowo pomyśli się o tym, że wygospodarowanego czasu ma być „aż” 30-40 minut, dla wielu z nas wydaje się to być niewyobrażalne i nieosiągalne. Czasem ze względu na zbyt napięty grafik, często z czystego lenistwa. Zaufaj, że przy odpowiednim planerze jesteś w stanie pogodzić swoje obowiązki, tak aby nie kolidowały zbytnio ze sobą.

Jak ułożyć plan treningowy?

Przede wszystkim musisz zacząć myśleć w sposób, który ułatwi ci motywacyjne podejście do sprawy. Dwa, w celach praktycznych i w podejściu „moje myślenie musi znaleźć swoje zastosowanie w rzeczywistości” weź kartkę oraz długopis i rozpisz swoje obowiązki na każdy dzień tygodnia oraz rzeczy, które przeważnie robisz uwzględniając godziny. Może się okazać, że na poczet fizycznego wysiłku najzwyczajniej w świecie będziesz mógł z czegoś zrezygnować. Taka rozpiska pozwoli ci na zobrazowanie i uświadomienie sobie, że czas, którym dysponujesz może być uporządkowany w przejrzysty sposób. Bądź ze sobą szczery, tylko wtedy zobaczysz, że niektóre sprawy mało wnoszą w życie i mało dobrego z nich wynika, pamiętając, że inwestując kilka minut w trening, zrobisz coś naprawdę dobrego, nie tylko dla swojego ciała, ale i dla zdrowia.

Poradnik treningowy krok po kroku

W momencie ustalenia i ujrzenia w swoim tygodniowym planie luk, które można wypełnić, zastanów się jaka jest twoja kondycja i wpisz wyznaczony przez siebie czas w pojedyncze dni tygodnia. Jeśli jesteś osobą początkującą, wyznacz sobie cel na 2-3 treningi w tygodniu o długości powiedzmy 15-20 minut. Taki plan pozwoli ci na to, aby się wdrożyć a z czasem zobaczysz, że twoja siła fizyczna spotęguje siłę mentalną, co wpłynie na lepszą koncentrację oraz skuteczniejsze organizowanie cennego czasu. Jak już ustalisz dni treningowe, wprowadź zmiany w swoje życie już od zaraz, nie czekaj do jutra czy po jutra. Możesz zrobić własnoręczną rozpiskę bądź wydrukować gotową ze strony internetowej. Jeśli twoją preferencją jest uzupełnianie kalendarza kieszonkowego, skorzystaj z takiej metody. I nie zapominaj wynagradzać się za swoje treningowe osiągnięcia już dziś! Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *