Dieta na rzeźbę, co to jest? Co jeść? Jadłospis i efekty

Dieta na rzeźbę 

Wiele osób mówi że aby zbudować masę trzeba najpierw przytyć. Uważam osobiście że trochę jest w tym prawdy, ponieważ zbudowanie masy mięśniowej i uwidocznienie jej przy osobie szczupłej nie jest nie możliwe ale jest to dość ciężki i wymagający dużo pracy proces. Istnieją jednak pewne sposoby, które ułatwią nam ten proces np. trening sportowy z trenerem personalnym, poradniki w formie filmików treningowych, które można znaleźć na youtube lub innych tego typu stronach lub spotkanie z dietetykiem i przygotowanie diety, która wspomoże proces budowy diety. Dieta na rzeźbę powinna dostarczać odpowiednią ilość mikroskładników do organizmu i nie przekraczać odpowiedniej kaloryczności. W zależności od naszego BMR można przygotować dla każdego odpowiednią dietę 

Co to jest wskaźnik BMR?

Jest to wskaźnik, który pokazuje nam minimalne tempo przemiany materii które zachodzi w organizmie każdego z nas, które konieczne jest do podtrzymywania podstawowych funkcji życiowych. Są to takie funkcje jak wzrost, regeneracja komórek, praca serca czy utrzymanie optymalnej pracy serca. 

Głodówka 

W momencie budowy masy ciała nie powinniśmy doprowadzać organizmu do wygłodzenia czyli uczucia głodu, ponieważ może przyczynić się to do zaniku mięśni lub niedoboru składników odżywczych w organizmie, a wychudzone mięśnie wyglądają strasznie. Głodówka sprawia też że tracimy chęć oraz siłę do ćwiczeń a przecież to trening jest drugą rzeczą poza dietą, która przyczynia się do budowy naszej sylwetki. Regularne spożywanie posiłków to podstawa diety na rzeźbę. 

Przykładowe menu diety na rzeźbę

  • Jajecznica z 3 jaj kanapki z ciemnego chleba z dodatkiem warzyw 
  • lunch 120 g piersi z kurczaka z kajzerką oraz rzodkiewką 
  • kolacja 170 g steku z tuńczyka, 2 średnie ziemniaki plus lekko podsmażona botwinka
  • 1 miarka białka serwatkowego 0,5 jogurtu naturalnego orzechy oraz 1 jabłko    
  • Białko izolat 
  • Izolaty białkowe stanowią niezwykle bogate źródło witamin, minerałów oraz aminokwasów typu BCAA. Wspierają one optymalną regenerację po zakończonym wysiłku fizycznym. 
  • Białko WPC 

Tego typu produkty otrzymujemy dzięki ultrafiltracji czyli fizycznej separacji protein znajdujących się w mleku. Tego typu produkty zawierają dużą ilość aminokwasów oraz niską ilość cząsteczek tłuszczy. Produkty tego typu są propozycją dla osób, którzy myślą o efektywnym rozwoju tkanki mięśniowej. Ich zaletą jest niska kaloryczność, dzięki temu redukują one szybko tłuszcze w organizmie. Osobiście jednak nie jestem zwolennikiem stosowania białek w formie proszku ponieważ wolę ich naturalną wersję w formie pokarmu nawet jeśli na efekty stosowanego białka w formie jedzenia będzie trzeba poczekać dłużej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *