Ćwiczenia na łydki w domu – Trening nóg w domu bez sprzętu

Każdy z nas marzy o smukłych i wysportowanych nogach. Szczególną uwagę poświęcamy wyrzeźbieniu łydek. Jednak nie każdy z nas może pozwolić sobie odwiedzać siłownię kilka razy w tygodniu. Nie każdy z nas także czuje się komfortowa na przepełnionych salach. Okazuje się, że trening łydek można przeprowadzić w domu, nawet nie posiadając sprzętu rodem z siłowni. Jakie ćwiczenia na łydki możemy wykonywać w domu i trenować nogi bez sprzętu?.

Trening na łydki w domu- ośle wspięcia

Ośle wspięcia, to jedno z popularniejszych ćwiczeń  na wyrzeźbienie łydek. Jego wykonanie również jest bardzo proste. Potrzebna nam będzie np. książka lub inne akcesorium, dzięki któremu palce stóp, będą znajdowały się na małym podwyższeniu. Wówczas zapieramy się dłońmi o ścianę, a nasza pięta musi znajdować się poza podwyższenie, czyli wystawać nad ziemią. Ważne jest to, by plecy i nogi tworzyły razem kąt prosty. By ćwiczenie było jeszcze bardziej efektywne, możemy dodać sobie obciążenie na plecy. Możemy np. przywiązać sobie w pasie butelkę z wodą. Naszym głównym zadaniem, jest wykonanie maksymalnego wspięcia się na palach, a następnie maksymalnie się opuścić. Dzięki temu angażujemy wszystkie mięśnie łydek. Powtarzamy około 10 razy na każdą nogę w 2-3 seriach.

Trening na łydki w domu- wspięcie na palce z pozycji stojącej

Nie da się ukryć, że jest to ćwiczenie bardzo podobne do wyżej omawianych oślich wspięć. Główną różnicą jest to, że na podwyższeniu stoimy całkowicie wyprostowani. Nie ma konieczności zachowania kąta prostego między plecami i nogami. Również, możemy skorzystać z dodatkowego obciążenia na plecy. Podobnie jak w przypadku oślich wspięć opieramy się dłońmi o ścianę, a palce stóp, powinny znaleźć się na podwyższeniu. Rytmicznie wspinamy się na palce i opadamy, cały czas zachowując pozycję wyprostowaną. W tym wypadku najmocniej ćwiczy mięsień brzuchaty łydki. Wolna noga, czyli ta która aktualnie nie wykonuje ćwiczeń, powinna być zgięta w kolanie. Powtarzamy podobnie jak w przypadku oślich wspięć po 10 razy na każdą nogę w około 2-3 seriach.

Trening na łydki w domu- wspięcie na palce z pozycji siedzącej

Jak sama nazwa wskazuje, ćwiczenie to wykonywane jest w pozycji siedzącej. Wykorzystajmy więc do tego niezbyt miękką kanapę lub zwykłe krzesło. Teraz możemy ponownie wykorzystać książkę jako lekkie podwyższenie dla palców stóp, ale także powinnyśmy wykorzystać ją jako obciążnik i położyć na kolanach. Pomiędzy łydkami i udami powinien być utrzymany kąt prosty. Ręce możemy oprzeć na brzegach krzesła, a plecy powinny być wyprostowane. Rytmicznie wspinamy się na palcach obu stóp jednocześnie. Powtarzamy 15 razy w około 3-4 seriach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *