Ćwiczenia na brzuch w domu – Trening tricepsów w domu bez sprzętu

Ćwiczenia na brzuch w domu.

Takie ćwiczenia powinny być urozmaicone i wzmacniać każdą partię mięśni brzucha. Jeśli chcemy uzyskać szybsze efekty takie ćwiczenia powinniśmy wykonywać regularnie min 3,4 razy w tygodniu. Poza wykonywaniem danego treningu na brzuch powinniśmy zadbać też o zbilansowaną dietę, która pozwoli nam na pozbycie się nadmiaru tłuszczu z organizmu lub gdy go nie posiadamy albo mamy go w małych ilościach. Taka dieta sprawi że nie będziemy tyć a wręcz uda nam się zmniejszyć ilość gromadzonego się tłuszczu w organizmie i uwidocznić mięśnie naszego brzucha.    

Ćwiczenia na kaloryfer. 

Pająk – siadamy na podłodze z wyprostowanymi nogami i wciągamy obie ręce do góry odchylając nieco tułów do tyłu. Nogi unosimy 3 – 4 cm nad ziemią. Podciągamy kolana do klatki piersiowej jak najwyżej jest to możliwe. Jednocześnie opuszczamy ręce i obejmujemy nimi zgięte kolana. Takie ćwiczenie wykonujemy 25 razy. 

Sprężyna – kładziemy się na plecach z rękoma wzdłuż ciała. Nie odrywając dłoni od podłoża podnosimy noogi prostopadle do podłogi, a następnie biodra do góry. Wykonujemy 2 serie po 25 powtórzeń.  

Paczka – siadamy na podłodze z nogami wyprostowanymi Bierzemy oburącz piłkę i umieszczamy ją po prawej stronie ciała przy biodrze. Unosimy nogi pod kątem 45 stopnim skręcamy lekko unosząc tułów przenosimy piłkę raz na jedną, a raz na drugą część ciała. Wykonujemy 2 serie po 20 powtórzeń na każdą ze stron.    

V up – Kładziemy się na plecy i podnosimy nogi pod kątem około 90 stopni. Wyciągamy kark oraz tułów do góry, a następnie kierujemy ręce w stronę stóp. Wykonujemy 30 powtórzeń tego ćwiczenia. 

Crunch – kładziemy się na plecach, unosimy nogi do góry i uginamy kolana pod kątem prostym. Podciągamy tułów do góry do momentu gdy barki się uniosą Wykonujemy jedną serię po 45 powtórzeń. 

Brzuszki z rotacją – kładziemy się na plecach i uginamy nogi w kolanach. Ręce powinniśmy położyć na głowę lub w formie krzyża na klatce piersiowej. Odrywamy barki od podłoża i wykonujemy spięcia brzucha ze skrętem tułowia w stronę raz z lewej a raz z prawej nogi. Robimy 20 takich brzuszków. 

Alternatywne ćwiczenia na mięśnie brzucha. 

Mięśnie brzucha możemy też wyrobić sobie nie tylko poprzez brzuszki ale też niektóre ćwiczenia kardio czyli bieganie, granie w piłkę nożną. Dobrym ćwiczeniem na wyrobienie sobie kaloryfera może być też tak zwany rowerek gdzie leżąc na plecach unosimy nogi do góry pod kątem 90 stopni oraz machamy nogami w taki sposób jakbyśmy pedałowali jadąc na rowerze.  Deska to ćwiczenie, które poza budowaniem bicepsa pomaga też w budowie mięśni brzucha. Klękamy na podłodze. Barki umieszczamy dokładnie pod łokciami. Opierając się na palcach stup unosimy tułów. Nie wolno nam unosić pośladków do góry ani wyginać w dół odcinka lędźwiowego. Pięty, biodra i ramiona powinny pozostać w prostej linii.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *